کارخانه خرید روغن سوخته در اصفهان شیراز کرج تهران مشهد

شنبه 11 بهمن 1399
16:48
ارسلان احدی

کارخانه خرید روغن سوخته در اصفهان شیراز کرج تهران مشهد

با توجه به دو روش مختلف مهندسی فرآیند شیمیایی ، نمونه ها برای آزمایش و تأیید نتایج به آزمایشگاه های PCSIR مجتمع کراچی ارسال شدند.

روغن سوخته و موارد آن

4. نتایج و بحث
4.1 فلش پوینت
نقاط فلاش نمونه ها توسط دستگاه نقطه باز فنجان خرید روغن سوخته در کرج با استفاده از ASTM D97 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یک لیوان حاوی 10 میلی لیتر نمونه بر روی مشعل Bunsen ، که مجهز به دماسنج بود ، قرار داده شد. یک منبع شعله در فواصل زمانی آورده شد تا دمایی را که در آن فلاش در سطح نمونه ظاهر می شود ، در حالی که روغن روان در لیوان گرم می شود ، تعیین کرد.

نقطه اشتعال روغن

روغن تازه 200 درجه سانتیگراد است ، برای نقطه اشتعال روغن موتور استفاده شده 120 درجه سانتیگراد است ، در استخراج با روش تصفیه حلال کامپوزیت نقطه اشتعال 150 درجه سانتیگراد ، استخراج توسط تیمار تک حلال 130 درجه سانتیگراد و روش تصفیه اسید است نقطه اشتعال 180 درجه سانتیگراد است

که در شکل 2 نشان داده شده است. کاهش مقدار نقطه اشتعال روغن موتور استفاده شده به دلیل وجود سوخت های سبک است [9]. با این حال ، نقطه اشتعال استخراج توسط حلال کامپوزیت و تیمار اسیدی مناسب است.



اثر تصفیه در نقطه اشتعال.


4.2 وزن مخصوص
وزن مخصوص نمونه های روغن تصفیه شده توسط هیدرومتر دیجیتال Thermo-Hygro مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. وزن مخصوص روغن موتور تازه 0.90 بود ، در حالی که وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده 0.93 بود. نتیجه وزن مخصوص تیمار استخراج با حلال کامپوزیت 0.88 ، وزن مخصوص تیمار استخراج با یک حلال منفرد 0.858

وزن مخصوص تیمار اسید 0.909 است

که در شکل 3 نشان داده شده است. ما دریافتیم که مقدار وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده بیشتر به روغن بازیافتی با روش های مختلف اختصاص دارد. بسته به ماهیت و نوع آلودگی ها می تواند کمتر یا بیشتر از روغن موتور تازه باشد [11].



اثر پالایش بر وزن مخصوص ویسکوزیته


گرانروی جنبشی روغن موتور استفاده شده می تواند به دلیل اکسیداسیون یا آلودگی افزایش یابد ، در حالی که ممکن است به دلیل رقت با سوخت های سبک (گازوئیل یا بنزین) نیز کاهش یابد [8]. گرانروی روغن روغن تازه 90 cP ، روغن موتور استفاده شده 120 cP است که وجود آلودگی در روغن موتور استفاده شده را نشان می دهد ،

مقادیر ویسکوزیته روغن موتور تصفیه شده

با روش حلال کامپوزیت ، روش حلال منفرد و روش تصفیه اسید 94 cp ، به ترتیب 98 cP و 92 cP. شکل 4 نشان می دهد که روغن استفاده شده به دلیل آلودگی از گرانروی بالایی برخوردار است. روش اسید درمانی نسبت به سایرین مزیت دارد.

تصفیه مجدد روغن موتور استفاده شده
همچنین نگاه کنید به: روغن موتور: روغن موتور تصفیه مجدد
تصفیه مجدد روغن دست دوم فرآیند بازیابی روغن استفاده شده به روغن جدید با حذف ناخالصی های شیمیایی ، فلزات سنگین و آلودگی است. [2] روغن صنعتی و اتومبیل دست دوم در پالایشگاه های مجدد بازیافت می شود.

روغن مورد استفاده ابتدا برای تعیین مناسب بودن برای تصفیه مجدد آزمایش می شود و پس از آن آبگیری می شود و قبل از انتشار در محیط ، مقطر آب تصفیه می شود.

کمبود آب همچنین سوخت سبک باقیمانده را که می تواند برای تأمین انرژی پالایشگاه استفاده شود ، از بین می برد و علاوه بر این اتیلن گلیکول را برای استفاده مجدد در ضد یخ بازیافت شده ضبط می کند.

در مرحله بعد ، سوخت صنعتی از روغن استفاده شده جدا شده و سپس تقطیر با خلا ، برش روغن (یعنی کسری که برای استفاده مجدد به عنوان روغن روان کننده مناسب است) را از بین می برد

دفع روغن استفاده شده به روش اشتباه

امکان آلودگی محیط را دارد. ما باید تا آنجا که ممکن است آن را بازیابی و بازیافت کنیم.


برای نزدیکترین مرکز جمع آوری روغن کارکرده با شورای محلی خود تماس بگیرید.


مهم است که به یاد داشته باشید روغن موتور استفاده شده یا "روغن مخزن" را بازیافت کنید ، زیرا گاهی اوقات پس از تعویض روغن نامیده می شود. سالانه حدود 500 میلیون لیتر روغن روانکاری در استرالیا فروخته می شود. اتومبیل ، کامیون ، ماشین آلات کشاورزی ، قایق و برخی از ماشین آلات صنعتی همه نیاز به تعویض روغن منظم دارند و حجم زیادی روغن دست دوم تولید می کنند که قابل بازیابی و استفاده مجدد است.


استرالیایی ها در سال مالی 2007-2008 با بازیافت حدود 250 میلیون لیتر روغن موتور دست دوم در بازیافت مهارت دارند.


روغن موتور استفاده شده خطرناک است

روغن موتور هنگام استفاده در موتورها و سیستم انتقال قدرت ، انواع آلودگی های خطرناک را به خود می گیرد. این آلاینده ها شامل سرب ، کادمیوم ، کروم ، آرسنیک ، دیوکسین ها ، بنزن و مواد معطر چند حلقه ای هستند. اگر روغن موتور استفاده شده و آلودگی های موجود در آن به طور نامناسب دفع شود و در محیط آزاد شود ، می تواند به انسان ، گیاهان ، حیوانات ، ماهی و صدف آسیب برساند.


در آب ، روغن یک آلاینده قابل مشاهده است و به صورت یک کفگیر روی سطح شناور است. این ضایعات روغنی می توانند مانع ورود نور خورشید و اکسیژن به آب شوند و بر ماهیان و گیاهان آبی تأثیر بگذارند. این ماده می تواند ماهی ها ، قورباغه ها و سایر حیواناتی را که از سطح آب نفس می کشند از بین ببرد.


سوزاندن دمای پایین روغن

استفاده شده می تواند باعث ایجاد آلاینده های موجود در هوا شود که می توانند به ریه های افراد وارد شده و اثرات سو health بر سلامتی داشته باشند.


روغن موتور استفاده شده قابل بازیافت است

روغن فرسوده نمی شود. فقط کثیف می شود روغن استفاده شده را می توان تمیز ، تصفیه و دوباره و دوباره استفاده کرد.


روغن موتور استفاده شده می تواند تحت تیمارهای مختلفی قرار گیرد و سپس به عنوان سوخت مشعل صنعتی مورد استفاده قرار گیرد و یا دوباره به روغن روانکاری و هیدرولیک جدید تبدیل شود. اطلاعات بیشتر در مورد فرآوری روغن استفاده شده در این سایت موجود است: www.oilrecycling.gov.au/what-happens.html.


چگونه می توانم روغن دست دوم خود را بازیافت کنم؟

اگر فقط مقدار کمی روغن دست دوم از وسایل نقلیه یا ماشین آلات کشاورزی تولید می کنید ، می توانید آن را به تاسیسات جمع آوری روغن کارکرده ای که توسط شورای محلی شما اداره می شود ببرید. تأسیسات معمولاً در محل دفن زباله ، ایستگاه انتقال زباله یا انبار کار قرار می گیرند.


دفع مناسب

روغن موتور استفاده شده یک منبع ارزشمند است. اگر در تاسیسات جمع آوری روغن کارکرده دفع شود ، می توان آن را بازیابی و دوباره استفاده کرد ، بدون اینکه تهدیدی برای انسان یا محیط زیست باشد.


هیچگاه نباید اجازه داده شود كه هیچ ماده دیگری با روغن استفاده شده مخلوط شود. آلودگی توسط آب یا سایر مواد شیمیایی ممکن است به معنای عدم بازیافت روغن استفاده شده باشد.


دفع نامناسب

متاسفانه ، همه روغن موتور استفاده شده به طور مناسب در استرالیا دفع نمی شود. روغن موتور استفاده شده وقتی در ظروف زباله های خانگی قرار می گیرد ، در محل دفن زباله قرار می گیرد. استفاده نامناسب شامل ریختن بر روی علف های هرز ، محلول پاشی در جاده ها به عنوان مهار کننده گرد و غبار ، ابزار تمیز کردن و محافظت از تیرهای چوبی و حصارها در برابر موریانه ها است. این روش ها مضر هستند زیرا روغن استفاده شده می تواند به خاک وارد شود و از طریق آن شسته شود و آب های زیرزمینی را آلوده کند.


ذخیره ظروف روغن استفاده شده در سوله ها در مزارع و گاراژها خطر آتش سوزی ایجاد می کند. همچنین ذخیره روغن استفاده شده برای مدت زمان طولانی در ظروف خطرناک است. بسیاری از مواد در تماس با روغن استفاده شده می توانند تخریب شوند و خطر نشت را افزایش می دهند.


چگونه دولت استرالیا از بازیافت روغن پشتیبانی می کند؟

از طریق برنامه Product Stewardship for Oil ، دولت استرالیا مشوق های صنعت را برای افزایش بازیافت روغن موتور استفاده شده فراهم می کند. اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه در دسترس است در: www.oilrecycling.gov.au.


یک لیتر روغن سوخته می تواند یک میلیون لیتر آب را آلوده کند.


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سازنده انواع دستگاه تصفیه روغن سوخته و کارکرده موتور در ایران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]